Werkwijze

Wanneer je bij ons komt om één of meerdere verzekeringen af te sluiten, dan pakken we dat graag goed aan. Daarom hanteren wij de volgende stappen in onze dienstverlening:

  1. Inventarisatie en analyse van je wensen. Wij nemen graag de tijd om samen te bekijken wat je wensen zijn en een inventarisatie te maken van je situatie en de risico’s. Op die manier zorgen we ervoor dat je niet te veel, maar ook niet te weinig gaat verzekeren.
  2. Aanbieden van verschillende opties en mogelijkheden. Wij zijn onafhankelijk (niet gelieerd aan een verzekeringsmaatschappij). Daardoor zijn wij in staat objectief de verschillende opties te bekijken en je altijd te voorzien van het best passende advies.
  3. Aanvragen van de verzekering & (eventueel) verzorgen van een voorlopige dekking. Een voorlopige dekking kan interessant zijn wanneer je bijvoorbeeld op zaterdag je nieuwe auto ophaalt, terwijl de aanvraag van je verzekering pas enkele (werk)dagen later verwerkt en geaccepteerd kan worden door de verzekeringsmaatschappij. Het verzorgen van een voorlopige dekking is niet in alle gevallen mogelijk en/of wenselijk. Wij adviseren je hierover graag.
  4. Controle van de verzekeringsdocumenten en het premietarief. Samen bekijken we of de benodigde verzekeringsdocumenten correct en volledig ingevuld zijn en (in een later stadium) of de verzekeringsmaatschappij de juiste tarieven hanteert.
  5. Bij schade, verlies, diefstal of overlijden: verzorgen van de uitkering. Bij schade, verlies, diefstal, een ongeval of overlijden kun je de volledige afwikkeling met de verzekeringsmaatschappij met een gerust hart aan ons overlaten. Indien nodig regelen wij een expert, stellen we de eventuele tegenpartij aansprakelijk en treffen we alle maatregelen die nodig zijn voor de verzekeringsmaatschappij om de uitkering te verrichten.

 

Tijdens het gehele traject houden we de regie en voorzien we je van een advies op maat. Wij ontzorgen je graag!

Wijze van beloning van ons kantoor

Sluit je bij ons een verzekering af, dan ontvangen wij daarvoor een kostenvergoeding en/of provisie. Deze kan op twee manieren aan je doorberekend worden. Voor de meeste verzekeringen geldt dat wij van de verzekeringsmaatschappij een kostenvergoeding ontvangen die onderdeel is van je premie. Voor een aantal verzekeringsvormen, zoals levensverzekeringen (onder andere overlijdensrisico-, uitvaart- en lijfrenteverzekeringen) en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, wordt onze kostenvergoeding niet in de premie opgenomen, maar wordt deze door ons apart bij je in rekening gebracht. Wil je hierover meer weten? Laat het ons dan even weten; wij sturen je dan graag ons DVD (Dienst Verlening Document) toe. Hierin vind je alle informatie rondom onze vergoedingen.

Incasso van je premie

De premie voor je verzekering(en) wordt rechtstreeks door de verzekeringsmaatschappij bij je geïncasseerd. Je ontvangt hiervoor een nota en/of acceptgiro. In de meeste gevallen wordt de premie automatisch afgeschreven van je bankrekening. Maak je geen gebruik van automatische incasso, dan is het belangrijk dat je de premies tijdig betaalt. Doe je dat niet, dan kan de verzekeringsmaatschappij in bepaalde omstandigheden weigeren een eventuele schade te vergoeden. Ook kan dan alsnog de verschuldigde premie gerechtelijk worden geïncasseerd. De hieraan verbonden kosten kunnen bij je in rekening worden gebracht. Als tussenpersoon worden wij op de hoogte gehouden van eventuele betalingsachterstanden. Op die manier kunnen we (indien gewenst) een vinger aan de pols houden voor je.

Beëindiging relatie

Wij gaan er uiteraard voor een duurzame vertrouwensrelatie met je op te bouwen! Wil je toch de relatie met ons kantoor beëindigen, dan heb je het recht om dit op elk moment te doen. Dit betekent niet dat je de bij ons lopende verzekeringen ook moet beëindigen. Je kunt je verzekeringsmaatschappij verzoeken de lopende verzekeringen over te dragen naar een adviseur van je keuze. Ook wij kunnen het initiatief nemen om de relatie te beëindigen. Je bestaande verzekeringscontracten blijven ook dan in stand. Daarnaast is het juridisch gezien zo geregeld dat de zorgplicht van je verzekering bij ons kantoor blijft liggen totdat een andere intermediair deze zorgplicht overneemt.

Wij zijn in het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Dit geeft je als klant extra zekerheid.

Wil je meer weten over onze werkwijze of de wet- en regelgeving rondom verzekeringen? Neem gerust contact met ons op!

Assurantiekantoor Kooijmans

Van Tuyllaan 3
5481 RA Schijndel
Tel: 073-5492540
E-mail: info@assurantiekantoorkooijmans.nl
KVK: 17149326
Download Dienstenwijzer

Liever even langskomen?

Even binnenlopen kan op werkdagen van 9.00 tot 17.30u.

Voor afspraken buiten kantooruren kunt u ons bellen. Als niemand op ons kantoor aanwezig is, kunt u uw boodschap inspreken op ons antwoordapparaat. Wij bellen u dan zo spoedig mogelijk terug. Mailen kan natuurlijk ook altijd.