Skip to main content

Werkwijze

Wanneer je bij ons komt om één of meerdere verzekeringen af te sluiten, dan pakken we dat graag goed aan. Daarom hanteren wij een aantal stappen in onze dienstverlening. Tijdens het gehele traject houden we de regie en voorzien we je van een advies op maat. Wij ontzorgen je graag!

Wij zijn in het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Dit geeft je als klant extra zekerheid. Wil je meer weten over onze werkwijze of de wet- en regelgeving rondom verzekeringen? Neem gerust contact met ons op!

Lees hier meer onze Privacyverklaring.

Inventarisatie en analyse van je wensen

Wij nemen graag de tijd om samen te bekijken wat je wensen zijn en een inventarisatie te maken van je situatie en de risico’s. Op die manier zorgen we ervoor dat je niet te veel, maar ook niet te weinig gaat verzekeren.

Verschillende mogelijkheden

Wij zijn onafhankelijk (niet gelieerd aan een verzekeringsmaatschappij). Daardoor zijn wij in staat objectief de verschillende opties te bekijken en je altijd te voorzien van het best passende advies.

Aanvraag & voorlopige dekking

Een eventuele voorlopige dekking kan interessant zijn wanneer je bijvoorbeeld op zaterdag je nieuwe auto ophaalt, terwijl de aanvraag van je verzekering pas enkele (werk)dagen later verwerkt en geaccepteerd kan worden door de verzekeringsmaatschappij. Het verzorgen van een voorlopige dekking is niet in alle gevallen mogelijk en/of wenselijk. Wij adviseren je hierover graag.

Controle van documenten en tarief

Samen bekijken we of de benodigde verzekeringsdocumenten correct en volledig ingevuld zijn en (in een later stadium) of de verzekeringsmaatschappij de juiste tarieven hanteert.

Verzorgen van de uitkering

Bij schade, verlies, diefstal, een ongeval of overlijden kun je de volledige afwikkeling met de verzekeringsmaatschappij met een gerust hart aan ons overlaten. Indien nodig regelen wij een expert, stellen we de eventuele tegenpartij aansprakelijk en treffen we alle maatregelen die nodig zijn voor de verzekeringsmaatschappij om de uitkering te verrichten.

Wijze van beloning van ons kantoor

Sluit je bij ons een verzekering af, dan ontvangen wij daarvoor een kostenvergoeding en/of provisie. Deze kan op twee manieren aan je doorberekend worden. Voor de meeste verzekeringen geldt dat wij van de verzekeringsmaatschappij een kostenvergoeding ontvangen die onderdeel is van je premie. Voor een aantal verzekeringsvormen, zoals levensverzekeringen (onder andere overlijdensrisico-, uitvaart- en lijfrenteverzekeringen) en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, wordt onze kostenvergoeding niet in de premie opgenomen, maar wordt deze door ons apart bij je in rekening gebracht. In onze DienstVerleningsDocumenten (DVD) vind je alle informatie rondom onze vergoedingen.

 

Ons beloningsbeleid

De directie verklaart dat niemand van de medewerkers een provisie gedreven beloning ontvangt. De werknemers hebben een vast salaris en hebben geen prestatieafspraak, betreffende de beloning. De directie vergoedt, naast het vaste salaris, de kosten van beroepsopleidingen voor het personeel.

Zie hier onze DVD: Assurantiekantoor Kooijmans – Dienstverleningsdocument Risico en Assurantiekantoor Kooijmans – Dienstverleningsdocument VermogenA

Incasso van je premie

De premie voor je verzekering(en) wordt rechtstreeks door de verzekeringsmaatschappij bij je geïncasseerd. Je ontvangt hiervoor een nota en/of acceptgiro. In de meeste gevallen wordt de premie automatisch afgeschreven van je bankrekening. Maak je geen gebruik van automatische incasso, dan is het belangrijk dat je de premies tijdig betaalt. Doe je dat niet, dan kan de verzekeringsmaatschappij in bepaalde omstandigheden weigeren een eventuele schade te vergoeden. Ook kan dan alsnog de verschuldigde premie gerechtelijk worden geïncasseerd. De hieraan verbonden kosten kunnen bij je in rekening worden gebracht. Als tussenpersoon worden wij op de hoogte gehouden van eventuele betalingsachterstanden. Op die manier kunnen we (indien gewenst) een vinger aan de pols houden voor je.

Beëindiging relatie

Wij gaan er uiteraard voor een duurzame vertrouwensrelatie met je op te bouwen! Wil je toch de relatie met ons kantoor beëindigen, dan heb je het recht om dit op elk moment te doen. Dit betekent niet dat je de bij ons lopende verzekeringen ook moet beëindigen. Je kunt je verzekeringsmaatschappij verzoeken de lopende verzekeringen over te dragen naar een adviseur van je keuze. Ook wij kunnen het initiatief nemen om de relatie te beëindigen. Je bestaande verzekeringscontracten blijven ook dan in stand. Daarnaast is het juridisch gezien zo geregeld dat de zorgplicht van je verzekering bij ons kantoor blijft liggen totdat een andere intermediair deze zorgplicht overneemt.

Assurantiekantoor Kooijmans

Van Tuijllaan 3
5481 RA Schijndel
Tel: 073-5492540
E-mail: info@assurantiekantoorkooijmans.nl
KVK: 17149326
Vind ons via Google Maps

Kom gerust bij ons langs!

Even binnenlopen kan op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur.

Voor afspraken buiten kantooruren kun je ons bellen. Is er niemand op kantoor aanwezig, laat dan een bericht achter op de voicemail. Wij bellen je dan zo spoedig mogelijk terug. Mailen kan natuurlijk ook altijd.